Mostafa Norozkhah
تاریخ عضویت : فرو -۶۲۱
فیلم های مورد علاقه Mostafa Norozkhah
فیلمی در لیست علاقه مندی خود ندارد
آخرین نظرات Mostafa Norozkhah
اسماعیل جان منبع اخبارت کجاست؟
2019-03-15 08:20:28
مشاهده پست
نقد و بررسی فیلم Triple Frontier: سرقت مسلحانهای جذاب با حضور بازیگران درجه یک
فیلم Triple Frontier (مرز سهگانه) آن فیلمی نیست که انتظارش را دارید. تریلر این فیلم اکشن مهیج که مدت زیادی در دست ساخت بوده تمرکزش را روی تصاویری از هلیکوپترها، تیراندازی با مسلسل، و تصاویر کلوزآپی از چهرهی نگران و ریشدار بن افلک (Ben Affleck) گذاشته بود که فیلم مهیجی در جنگل را نمایش می داد. البته فیلم این چیزها را هم دارد – مخصوصا تصاویر هلیکوپترها، آن هم به اندازهای که مایکل بی (Michael Bay) را راضی نگه دارد! – اما همچنین فیلمی هوشمندانهتر و متفکرانهتری از آن چیزی است که در تریلرهای فیلم دیده بودیم. این فیلم بیشتر از اینکه دربارهی جنگ باشد، دربارهی رها شدن توسط جنگ و تلاش برای پیدا کردن مسیر زندگی است، آن هم وقتی مهارتی که زندگی خود را وقف یادگیری آن کرده اید تیراندازی بوده است. این یک فیلم کامل نیست، اما همچنین فیلمی نیست که در آن فقط شاهد تیراندازی و انفجارهای بی هدف باشیم.
اسکار آیزاک (Oscar Isaac) نقش سانتیاگو پاپ گارسیا، مامور نیروی ویژهی تبدیل شده به مامور مبارزه با موادمخدر را دنبال می کند که در حال کار علیه یک کارتل موادمخدر در آمریکای جنوبی است. او با کمک خبرچینش در کارتل یعنی یووانا (با بازی آدریا آرجونا (Adria Arjona)) محل احتمالی گابریل مارتین لوریا (با بازی رینالدو گالیگوس (Reynaldo Gallegos)) رئیس کارتل را متوجه می شود، که با ۷۵ میلیون دلار در مخفیگاهی در جنگل پناه گرفته است. سپس او نقشهی کلاسیک دورهم جمع کردن گروه قدیمی را اجرا می کند. گارسیا گروه نیروهای ویژهی قدیمی خودش شامل – تام ردفلای دیویس (افلک)، فرانسیسکو کتفیش مورالز (پدرو پاسکال (Pedro Pascal))، ویلیام آیرونهد میلر (با بازی چارلی هانام (Charlie Hunnam)) و برادرش بنی میلر (با بازی گرت هدلاند (Garrett Hedlund)) را دورهم جمع می کند تا پول های رئیس کارتل را به صورت غیرقانونی به دست بیاورند.
خیلی جالب است که Triple Frontier چطور به این خوبی که وجود دارد ساخته شده، اما عوامل پشت صحنه یکی از عوامل اصلی این اتفاق هستند. این فیلم که قرار بود پس از The Hurt Locker (مهلکه) توسط کاترین بیگلو (Kathryn Bigelow) و براساس فیلمنامه ای از مارک بول (Mark Boal) نویسندهی همان فیلم ساخته شود، درنهایت به دستان ماهر جی. سی. چاندور (J.C. Chandor) کارگردان فیلم A Most Violent Year (یک سال بسیار خشن) سپرده شد که به همراه بول فیلمنامهی فیلم را نوشته است. این دو داستان سرایانی هستند که نه تنها به خشونت علاقه دارند بلکه به تاثیراتش روی فرد خشن نیز توجه می کنند، و این قضیه را توسط این پنج شخصیت و ماجراجویی آن ها در جنگل به نمایش می گذارند. این ها کسانی نیستند که بدون هیچ دلیلی دهکده ها را به اهداف تمرینی تبدیل کنند، بلکه متخصصانی جنگی هستند که قصد دارند برای رسیدن به هدفشان تا جایی که ممکن است آدم های کمتری را بکشند. دیویس با بازی افلک در بخشی از فیلم توضیح می دهد: “اگر قرار باشه ما کارمون رو درست انجام بدیم، باید فقط مرتکب یک قتل و یک سرقت مسلحانه بشیم،” که نشانگر توجه زیاد او به بهرهوری و انجام کار به صورت هدفمند است.
اما مهلک ترین عدد در فیلم تعداد کشته ها نیست، بلکه رقم ۲۵۰ میلیونی است که این گروه در مخفیگاه لوریا در جنگل پیدا می کنند، و Triple Frontier وقتی در بهترین حالتش قرار دارد که در حال روایت موضوع حرص و طمع است. وقتی این پول در کیسه ها جمع می شود، این پنج نفر آن کیسه ها را مثل چیزی طلسم شده از جایی به جای دیگر حمل می کنند؛ این پول درنهایت به چیزی شبیه حلقه در فیلم های Lord of the Rings (ارباب حلقه ها) تبدیل می شود که به اسکانس های پول تبدیل شده است. وقتی این گروه مجبورند از خشونت برای پیش بردن کارهایشان بهره ببرند، به جای آن مقداری از پول را برای حل این مشکل استفاده می کنند. چه دلیلی دارد یک مزرعهدار فقیر اهل آمریکای جنوبی کشته شود وقتی می توان با مقداری پول جان او را خرید؟
فیلم Triple Frontier بین سکانس های اکشن خودش که خیلی ماهرانه توسط چاندور ساخته شده اند چنین سوالاتی هم می پرسد. اما اصلی ترین مشکل فیلم این است که به پنج شخصیت اصلی خودش خصوصیات خیلی متفاوتی داده است. همگی آن ها ویژگی خاصی دارند تا انگیزهی کافی را برای پیوستن به این سرقت مسلحانه داشته باشند. بنی مبارز هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) است، که هرگز از آن استفاده نمی کند. مورالز به دلیل استفاده از موادمخدر از خلبانی تعلیق شده، اما این نکته تاثیر چندانی در داستان ندارد. دیویس درگیر طلاق از همسرش است، اما به نظر می آید اصلا اهمیتی به این قضیه نمی دهد. مشکل اینجاست که وقتی همگی آن ها به آمریکای جنوبی می رسند، به شخصیت های مشابهی با طرز تفکر تقریبا یکسان تبدیل می شوند.
بازیگران شناخته شدهی حاضر در Triple Frontier خیلی خوب از چیزی که در اختیارشان قرار گرفته بهره می برند. روابط متقابل جذابی بین آن ها وجود دارد که به نظر ذاتی می آید، و حس رفاقت بین آن ها را خیلی بهتر از فیلمنامه به نمایش می گذارد. هیچکدام از آن ها عضو بد گروه نیستند – که با توجه به این حجم از پول اتفاق غیرمنتظره ای است – اما افلک خیلی ماهرانه نقش خودش را بازی می کند. بسیاری از نقش های قبلی او مخصوصا در Gone Girl (دختر گمشده) پر از این ظرافت های دقیق و انعطاف پذیر بوده اند که در اینجا قرار است عنصر سوءظن را در شخصیت ردفلای دیویس به وجود بیاورد، حتی وقتی شخصیت او دلیلی برای بدگمانی به خودش به ما نمی دهد.
ای کاش از این دست ظرافت ها در Triple Frontier بیشتر شاهد بودیم، چون تماشای پنج شخصیت متمایز در حال انجام کاری غیرممکن جذابتر از تماشای پنج شخصیت تقریبا یکسان در حال انجام این کار است. نتیجهی این کار به علاوهی موسیقی متنی که اتفاقات بعدی داستان را کمی لو می دهد، فیلمی حدودا آشفته است. اما برخی صحنه های فیلم که در سکوت رخ می دهند، مخصوصا لحظه ای شوکه کننده در پایان فیلم و پس از تیتراژ واقعا عالی هستند. Triple Frontier برای کسانی که تفکر را به زور بازو ترجیح می دهند ارزش حداقل یکبار دیدن را دارد.
2019-03-13 09:10:00
مشاهده پست
خیلی منتظر این فیلم بودم و فکر می کردم قراره با یک شاهکار روبه رو باشم ولی دیدیم که همچین چیزی نبود و اول تا آخر فیلم دو نفرن که دارن با هم حرف میزنن. در ضمن اگه واقعا حجم براتون مهمه به هیچ وجه من الوجوه این فیلمو حتی 480 هم دانلود نکنید که واقعا ضعیفه فیلمش
2019-02-23 20:49:15
مشاهده پست
نقد و بررسی فیلم جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald)
فیلم جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) فیلمی است که پیشنهاد تماشای آن حتی به طرفداران سرسخت هری پاتر هم کار دشواری است. البته اشارات خوبی به دنیای جادوگری که جی کی رولینگ (J.K. Rowling) ساخته بود می شود. اما فیلم جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد به عنوان داستانی که در دنیای جادوگری رخ می دهد یک فیلم کاملا آشفته است، پر از خط های داستانی زیاد که به هیچ جایی نمی رسند، و شخصیت های جدیدی که نمی توانند نظر ما را به خود جلب کنند. تقریبا هیچ چیزی در این فیلم خوب نیست، از کارگردانی خسته کننده دیوید ییتس (David Yates) تا تلاش برای اشاره به نام های آشنا که برای معرفی مجدد آن ها هیچ تلاشی صورت نمی گیرد. جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد به جای گسترش دنیای جادوگری آن را از همیشه کوچکتر نشان می دهد.
شش ماه پس از وقایع فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها، Gellert Grindelwald (با بازی جانی دپ (Johnny Depp)) از یک زندان در آمریکا به اروپا منتقل می شود، سپس او موفق به فرار می شود و به پاریس می رود. در آن جا او و پیروانش می خواهند Credence Barebone (با بازی ازرا میلر (Ezra Miller)) را پیدا کنند، کسی که Grindelwald معتقد است می تواند از او به عنوان یک سلاح قدرتمند استفاده کند. در همین حین، شورای جادوگری که شامل Theseus Scamander (با بازی Callum Turner) و نامزدش Leta Lestrange (با بازی زوئی کراویتز (Zoe Kravitz)) نیز به دنبال Credence هستند. Albus Dumbledore (با بازی جود لاو (Jude Law)) از شاگرد سابقش Newt Scamander (با بازی ادی ردمین (Eddie Redmayne)) می خواهد Credence را پیدا کند. اگرچه Newt بیشتر مایل است Tina Goldstein (با بازی کاترین واتراستون (Katherine Waterston)) را پیدا کند، که او نیز به دنبال Credence است و با Yusuf Kama (با بازی William Nadylam) جادوگر روبرو می شود که او نیز به دنبال Credence است. خود Credence در یک سیرک جادوگری به سر می برد، جایی که با Nagini (با بازی Claudia Kim) دوست می شود و به دنبال مادر اصلی خودش می گردد. درنهایت، Jacob (با بازی دن فاگلر (Dan Fogler)) در کنار Newt است تا شاید جستجوی او برای Tina همچنین Jacob را به Queenie (با بازی Alison Sudol) برساند.
این اصل داستان جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد است: شخصیت هایی که به دنبال شخصیت های دیگر هستند. شاید این برای انگیزه کافی باشد، اما داستان مناسبی به وجود نمی آورد، آن هم به این دلیل که چیز زیادی درباره این اشخاص به ما نمی گوید. کتاب های هری پاتر پر از شخصیت بودند، اما رولینگ همیشه از Harry و Ron و Hermione به عنوان شخصیت های اصلی استفاده می کرد. در جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد کاملا بدون هدف است و شخصیتی که خط داستانی مناسبی داشته باشد ندارد. Newt ظاهرا شخصیت اصلی است، اما خط داستانی او مثل بقیه شخصیت ها به جز Grindelwald به جایی نمی رسد، کسی که می خواهد دنیای جادوگری را به جادوگران واقعی و بقیه مردم تقسیم کند. خطرات چنین تبعیضی در دنیای واقعی کاملا قابل درک است، اما این اتفاقات در فیلم هیچ تاثیری روی بیشتر شخصیت ها ندارند.
جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد بیشتر از دو ساعت طول می کشد اما درنهایت هیچ نتیجه گیری ندارد. مهم ترین آشکارسازی ها مسخره هستند، و بیشتر تصادفی هستند تا اینکه واقعی باشند. در این قضیه رولینگ از پیش درآمدهای جنگ ستارگان (Star Wars) تقلید کرده و دنیای خودش را کوچکتر کرده است. خیلی خوب است که داستانی که قبل از داستان اصلی اتفاق افتاده را بیان کرد، اما وقتی از شخصیت هایی مثل Nicolas Flamel (جادوگر فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) یا Nagini (یک ملعون، که طلسم شده تا همیشه به شکل یک مار باشد) استفاده می کنید، باعث می شود بیشتر روی اشارات به داستان اصلی تکیه کنید تا اینکه دنیای اصلی را گسترش دهید. شاید این شخصیت ها در فیلم های جانوران شگفت انگیز بعدی مهم باشند، اما در این فیلم اصلا نمی توانند خودی نشان دهند.
شاید وقتی هر پنج فیلم جانوران شگفت انگیز منتشر شوند، جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد یک فیلم مهم به نظر بیاید، اما این فیلم ها فصل های مختلف یک کتاب نیستند. این ها فیلم های مرتبطی هستند که باید هرکدام شایستگی خود را نشان دهند. جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد اصلا شایستگی از خود نشان نمی دهد. این فیلم شخصیت ها را بهتر نشان نمی دهد، کسی که ما دوست داریم بهتر بشناسیم را معرفی نمی کند، و مهم ترین آشکارسازی هایش کهنه و بی روح هستند. حتی این عقیده که این فیلم می خواهد آینده دنیا تحت سلطه ترامپ را نشان دهد درست نیست، چون Grindelwald خیلی فرقی با Voldemort ندارد. شخصیت های منفی مثل این ها همیشه در تاریخ بوده اند، بنابراین جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد اصلا یک فیلم ضروری به نظر نمی آید.
حتی هیجان بازگشت به دنیای جادوگری وقتی به جایی نمی رسد که به نظر می آید ییتس به جز آن چیز دیگری برای ارائه ندارد. او از سال ۲۰۰۷ و فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix کارگردانی این فیلم ها را برعهده داشته، بنابراین این سری به یک کارگردان جدید و خلاق نیاز دارد. برخی از طراحی های صحنه جذاب هستند و بعضی هیولاها بامزه هستند، اما در کل رویکرد ییتس دیگر قدیمی شده، مخصوصا وقتی فیلمنامه این فیلم ها به قدرت فیلمنامه سری هری پاتر نیست. به عنوان فیلمی که در سال ۱۹۲۷ رخ می دهد و از نیویورک به لندن و پاریس کشیده می شود، خیلی کم نکات جذاب و مهیج در داستان آن می بینیم.
من نمی دانم چه کسی جرات دارد به رولینگ نه بگوید، اما اگر چنین کسی وجود دارد باید هرچه زودتر پا پیش بگذارد. جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد یک افتضاح کامل است چون وقتی دنیای جادوگری این قدر تهی و بی روح شده دیگر جذابیتی برای بیننده ندارد. تحسین برانگیز است که فیلمی ۱۳۵ دقیقه ای وجود دارد که درنهایت به هیچ نتیجه ای نمی رسد، و اگر قرار باشد دنیای فیلم های بعدی جانوران شگفت انگیز براساس این داستان ادامه پیدا کند اصلا عاقبت خوبی در انتظار این فرنچایز نیست. جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد یک ریسک بزرگ برای این فرنچایز بود، که حالا می توان گفت این ریسک کاملا شکست خورده است.
منبع: آریافیلم
(ariamovie.ir)
2019-02-19 17:18:39
مشاهده پست
نقد و بررسی انیمیشن رالف اینترنت را خراب می کند (Ralph Breaks the Internet)
نمی توان انیمیشن رالف اینترنت را خراب می کند (Ralph Breaks the Internet) را دید و به آن مانند یک اثر سنتی نگاه نکرد. این انیمیشن بیشتر سعی می کند ترندهای مهم و قدیمی اینترنت را نشان دهد، تا اینکه به دنبال نشان دادن اتفاقات جدید دنیای اینترنت باشد. اما اگر اینترنت را به عنوان پس زمینه ای برای روایت داستان انیمیشن در نظر بگیریم، این دنباله انیمیشن رالف خرابکار (Wreck-It Ralph) اثری باارزش و شجاعانه از دیزنی است. این داستان فقط درباره یک دوست خوب بودن نیست، بلکه درباره پیامدهای دوست بد بودن هم هست. رالف اینترنت را خراب می کند با قرار دادن تمرکزش روی رفاقت دو شخصیت اصلی، این انیمیشن پا را از یک سری شوخی اینترنتی بودن فراتر گذاشته و به چیزی باارزش تبدیل می شود.
شش سال از وقایع انیمیشن رالف خرابکار می گذرد و Ralph (با صدای جان سی رایلی (John C. Reilly)) و Vanellope (با صدای سارا سیلورمن (Sarah Silverman)) دوستان خوبی هستند که به یک روتین در زندگی روزمره رسیده اند، اما Vanellope به سرعت در حال رشد است. او در بازی خودش Sugar Rush کاملا استاد شده است، و دنبال چیزی مهیج تر می گردد. وقتی فرمان بازی Sugar Rush می شکند، Ralph و Vanellope برای یافتن جایگزینی برای این فرمان به اینترنت می روند. وقتی برای فرمان جایگزین که در eBay پیدا می کنند پیشنهادی بیش از حد معمول می دهند، به دنبال راه های مختلفی برای پول درآوردن می روند تا این فرمان توسط شخص دیگری خریداری نشود. اما در همین حین که گوشه و کنار اینترنت را کشف می کنند، Vanellope می فهمد زندگی بزرگتری از آن چه در آن ایستگاه بازی داشت در انتظارش است، و Ralph به شدت می خواهد از ادامه رفاقتشان دفاع کند.
اینترنت زمینه اصلی رالف اینترنت را خراب می کند است، و پر از جوک هایی است که خیلی از مردم آن ها را دوست دارند. خیلی از سایت های اینترنتی با اینکه نامشان در این فیلم بیان شود مشکلی نداشتند، و وقتی چیزی مثل BuzzzTube در فیلم می بینیم می دانیم که منظور YouTube است، پس این نام ها آن قدر هم حواس ما را پرت نمی کنند. کارگردانان فیل جانستون (Phil Johnston) و ریچ مور (Rich Moore) تلاش نمی کنند داستانی افسانه ای درباره اینترنت بسازند، که کاملا منطقی است چون تا چند سال دیگر چنین داستانی آن قدر طرفدار ندارد. به جای آن، اینترنت فقط یک چاشنی برای داستان و روشی برای تغییر فضای انیمیشن است تا آن ها دوباره در حال انجام بازی های ویدیویی نباشند.
جایی که فیلم خودنمایی می کند داستان رفاقت این دو است و نشان می دهد بخش انیمیشن دیزنی چقدر برای بیان داستان های جدید تلاش می کند. آن ها خیلی راحت می توانستند بگویند رفاقت خوب است و Ralph به دلیل فداکاری برای Vanellope یک دوست خوب برای اوست. اما به جای آن، رالف اینترنت را خراب می کند داستانی عمیق تر دارد، و خطرات دوست بد بودن را نشان می دهد، آن هم با درگیر کردن Ralph در یک رفتار فریب کارانه که سعی می کند به وسیله آن رفاقتش با Vanellope را نجات دهد. برای مخاطبان کوچکتر، نمایش رفاقت بد در کنار رفاقت خوب خیلی کار جالبی است، مخصوصا در عصر اینترنت که بدون شناختن یک شخص می توان به او آسیب رساند.
YESSS – In “Ralph Breaks the Internet: Wreck It Ralph 2,” video game bad guy Ralph and his fellow misfit Vanellope von Schweetz venture into the expansive and thrilling world of the internet where an algorithm named Yesss—who constantly scours the net to find the hottest new content to post at her website, BuzzzTube.com—helps them navigate the uncharted territory. Featuring the voices of John C. Reilly as Ralph, Sarah Silverman as Vanellope and Taraji P. Henson as the voice of Yesss, the follow-up to 2012’s “Wreck It Ralph” opens in theaters nationwide Nov. 21, 2018...©۲۰۱۸ Disney. All Rights Reserved.
مشکل اصلی انیمیشن ریتم آن و تکیه بیش از حد روی شوخی های اینترنتی است. رالف اینترنت را خراب می کند وقتی در تعادل است که در کنار جوک های اینترنتی و شوخی با فرهنگ اینترنت، سعی می کند داستانی درباره رفاقت خوب را نیز بیان کند. هردو بخش فیلم قوی هستند، اما بهترین بخش فیلم بخش پایانی آن است که در آن وقتی است که تاکید روی بخش رفاقتی داستان است و شوخی های اینترنتی کمتر استفاده می شوند. برخلاف رالف خرابکار، که شوخی با بازی های ویدیویی آن کم بود، در رالف اینترنت را خراب می کند بیشتر دوست داشتم بخش رفاقتی داستان را ببینم.
به لطف فیلمنامه خوب رالف اینترنت را خراب می کند، داستانی درباره رفاقت و داستانی درباره اینترنت دو داستان بی ربط نیستند که به زور به هم مرتبط شده باشند. اینترنت درباره روابط و معنای آن رابطه هاست. این روابط می توانند حامیانه، سوء استفاده گرانه، یا هر چیز دیگری باشند، اما اینترنت رفتار ما با یکدیگر را تغییر داده است. اینترنت باعث شده نسبت به قبل افراطی تر باشیم. با توجه به این نکته، استفاده از آن به عنوان فضایی برای بیان روابط سالم، کاملا مناسب و هوشمندانه است. و وقتی سازندگان بتوانند شوخی هایی درباره بازی های آنلاین و پرنسس های دیزنی هم به آن اضافه کنند که دیگر با یک انیمیشن عالی طرف هستیم.
2019-02-19 17:15:41
مشاهده پست
قد و بررسی فیلم کرید ۲ (Creed II): دنباله ای متوسط با مشت های ناکارآمد
اگر فیلم کرید (Creed) به کارگردانی رایان کوگلر (Ryan Coogler) وجود نداشت و فیلم کرید ۲ (Creed II) به کارگردانی استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr) اولین ریبوت فرنچایز راکی (Rocky) بود، یک فیلم خوب بود، اگرچه یک فیلم قابل پیش بینی است که تمرکز آن بیشتر روی راکی بالبوا است تا اینکه به آدونیس کرید اهمیت بدهد. اما ما در دنیایی زندگی می کنیم که فیلم کرید وجود دارد، یک فیلم عالی که داستان یک مبارز جوان را روایت می کند که قصد دارد جایگاه خودش را در دنیا پیدا کند. کرید ۲ در مقایسه با آن کرید یک فیلم متوسط و قابل پیش بینی از پسر آپولو کرید در حال مبارزه با پسر دراگو است در حالی که در آن، راکی سخنان پندآموزی بر زبان می آورد. کیپل در کارگردانی مبارزات بوکس عالی عمل می کند، اما بقیه فیلم اینطور به نظر می رسد که راکی به زور می خواهد خودش را در داستان کرید جا بیاندازد و هر چیزی که کرید در فیلم قبلی یاد گرفته بود نادیده گرفته می شود.
The Silver Bear
آدونیس کرید (با بازی مایکل بی جردن (Michael B. Jordan)) پس از صعود به سطح اول دسته ی مبارزان سنگین وزن، به قهرمان سنگین وزن تبدیل می شود، اما پیروزی او با ظهور ویکتور دراگو (با بازی Florian Munteanu) پسر ایوان دراگو (با بازی دولف لاندگرن (Dolph Lundgren)) که در فیلم راکی ۴ (Rocky IV) پدر آدونیس را کشته بود شیرینیاش را از دست می دهد. در همین حین، این فیلم از فیلم راکی ۲ بخشی را قرض می کند که در آن آدونیس به دوست دخترش Bianca (با بازی تسا تامپسون (Tessa Thompson)) پیشنهاد ازدواج می دهد و خیلی زود متوجه می شوند که او باردار است. اگرچه با وجود اینکه آدونیس چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد، اما نمی تواند بی خیال مبارزه با ویکتور شود. در حین همه این اتفاقات، راکی بالبوا (با بازی سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone)) آنجاست تا سخنان خردمندانه بزند و در مورد همه چیز هم حق با او باشد.
اگر کرید ۱ درباره آدونیس کرید و پیدا کردن جایگاهش در دنیا و درک ارزش های خودش به عنوان یک مبارز بود، کرید ۲ همه ی آن موارد را نادیده گرفته و آدونیس را دوباره به یک مبارز جوان عصبانی تبدیل کرده که می خواهد انتقام بگیرد اما باید جایگاهش در دنیا را پیدا کرده و ارزش های خودش به عنوان یک مبارز را درک کند. به نظر می آید کرید ۲ کاملا هدف کرید ۱ را نادیده گرفته تا Juel Taylor و استالونه نویسندگان فیلم بتوانند داستانی مشابه آن را به شکلی غیرجذاب تر روایت کنند. این یعنی عصبانی نشان دادن دوباره ی آدونیس و گفتن حرف های بد به راکی، آن هم وقتی از آموزش آدونیس برای مبارزه با ویکتور خودداری می کند. آدونیس واقعا دلیلی برای این همه عصبانی و کینه جو بودن ندارد؛ فیلم نیاز دارد او را دوباره عصبانی نشان دهد تا نسخه ضعیف داستانی که قبلا دیده ایم را به ما نشان دهد.
به طرز عجیبی، بخش جالب داستان در کرید ۲ متعلق به نقش های منفی است. دراگو پس از مبارزه با راکی همه چیزش را از دست داده و خودش را وقف آموزش پسرش برای تبدیل شدن به یک مبارز عالی کرده است. نکته ی غم انگیز و قدرتمندی در داستان این پدر وجود دارد که همه ی رویاهایش را برای کمک به پسرش فراموش کرده است، اما وقتی این نکته به شکل یک داستان انتقامی درمی آید قدرت خودش را از دست می دهد. نقشه ی دراگو چه بود؟ آیا او منتظر بود رابرت پسر راکی به یک مبارز تبدیل شود؟ آیا منتظر بود پسر آپولو کرید روزی به یک مبارز تبدیل شده و راکی هم مربی او شود؟ حتی از جنبه ی آدونیس هم داستان منطقی به نظر نمی رسد چون اگر پسر دراگو یک حسابدار می شد، آدونیس چطور میخواست از او انتقام بگیرد؟ رویارویی پسر آپولو کرید با پسر ایوان دراگو پیش پا افتاده ترین روش برای روایت یک داستان است.
برای کسانی که دوست دارند فیلم کرید را به خاطر صحنه های آموزشی مونتاژی و مبارزات بوکس ببینند، کرید ۲ کاملا آن ها را راضی نگه می دارد. کاملا مشخص است که استالونه مبارزات بوکس و صحنه های مونتاژی را قلب تپنده ی این فرنچایز می داند، که البته اشکالی هم ندارد. تماشای آموزش دیدن مایکل بی جردن اصلا قابل درک نیست، اما وقتی آماده ی مبارزه می شود کاملا هیجان زده می شویم، چون وقتی فیلم وارد رینگ می شود، هر مشت مبارزان را احساس می کنید.
اما پس از فیلمی به خوبی کرید ۱، این سکانس های مبارزه و مونتاژی برای مخاطب کافی نیستند. کوگلر نشان داد آدونیس کرید ارزش یک داستان درباره خودش را دارد که شامل بوکس هم می شود. کرید ۱ خیلی بیشتر از دنباله های راکی به هدف اصلی فرنچایز راکی وفادار بود. متاسفانه کرید ۲ فقط می خواهد آن دنباله ها را تکرار کند، و نتیجه ی آن یک فیلم قابل پیش بینی شده است. راکی ۴ با این جمله از راکی تمام شد که: اگه من بتونم تغییر کنم، و تو بتونی تغییر کنی، همه می تونن تغییر کنن! اما کرید ۲ هیچ تغییری نکرده و فقط یک دنباله ی قدیمی برای فیلم های راکی است.
2019-02-19 17:13:09
مشاهده پست
قد و بررسی فیلم کرید ۲ (Creed II): دنباله ای متوسط با مشت های ناکارآمد
2019-02-19 17:12:30
مشاهده پست
نقد و بررسی فیلم کتاب سبز (Green Book): هنرنمایی Viggo Mortensen و Mahershala Ali
فیلم “کتاب سبز” (Green Book) به نوعی یک تناقض است، یک کمدی درام لذت بخش درباره یک موسیقیدان سیاهپوست و راننده سفیدپوستش در سال ۱۹۶۲. با وجود انتشار فیلم “کتاب سبز” در دوره بیداری تعدادی از فیلم های سینمایی نسبت به مسائل نژادی، این فیلم محصول کمپانی یونیورسال (Universal) رویکردی نیمه لیبرال به داستانی دارد که می توانست هر زمانی از ۱۹۶۰ تاکنون روایت شود. نقش آفرینی های متمایز و سرگرم کننده از ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) و ماهرشالا علی (Mahershala Ali) این فیلم که اولین تجربه تک نفره پیتر فارلی (Peter Farrelly) در ساخت یک فیلم بلند سینمایی است را به یک تفریح تروتازه و دوست داشتنی تبدیل می کند.
فارلی پس از همکاری با برادرش بابی در سال ۲۰۱۴ برای ساخت فیلم احمق و احمق تر ۲ (Dumb and Dumber To)، در سال ۲۰۱۵ یک فیلم تلویزیونی به نام کوکو (Cuckoo) ساخت و در سال ۲۰۱۷ هم کل ۱۰ قسمت سریال Loudermilk را کارگردانی کرد.
فیلمنامه فیلم “کتاب سبز” نوشته Nick Vallelonga و Brian Currie و فارلی از یک تور واقعی توسط موسیقیدان ماهر Don Shirley (با بازی علی) الهام گرفته شده است. همان طور که فیلم نشان می دهد، Shirley زادهی جاماییکا می توانست سازهای مختلفی را بنوازد، از کلاسیک گرفته تا جاز؛ او به چندین زبان حرف می زد (مثلا روسی)؛ و خودش را یک نجیب زاده می دانست که به شدت مودب است.
اگرچه برای سفری که از شمال آغاز شده اما بیشتر توقف هایش در بخش جنوبی جاده میسون – دیکسون بوده، Shirley می فهمد باید راننده سفیدپوستی داشته باشد که در مواقع ضروری در مسائل دخالت کند. او این ویژگی ها را در Tony “Lip” Vallelonga (با بازی مورتنسن) پیدا می کند، یک لاف زن و قلدر ایتالیایی آمریکایی که می توانست برای هرکدام از شخصیت های سریال سوپرانوز (The Sopranos) پدری کند.
Tony که در ابتدا در حال کار در کوپاکابانای برزیل دیده می شود و مشکلی با خشن بودن ندارد، زود جوش می آورد، اشتهای سالم و ناسالمی دارد (او با خوردن ۲۶ هات داگ در یک مسابقه ۵۰ دلار می برد)، یک همسر مهربان (با بازی لیندا کاردلینی (Linda Cardellini)) و چند پسر جوان دارد. مورتنسن برای بازی در این نقش چند کیلو به وزنش اضافه کرده، طرز راه رفتن و لهجه ایتالیایی آمریکایی خاصی کسب کرده و خیلی عالی خودش را در نقش شخصیتی توانمند و بی اعصاب غرق می کند. او واقعا در این نقش فوق العاده عمل می کند.
نقش Shirley نیز به روشی مشابه یک پرش گسترده است، اما در جهتی کاملا متفاوت. Shirley در آپارتمانی مجلل و اشرافی بالای تالار کارنگی از روی یک تخت شاهی و در حالی که قبایی سفید و جواهرات طلا پوشیده با Tony درباره شغلش مصاحبه می کند. ترکیب این دو فوق العاده نیست، اما Shirley اصرار می کند که این آدم سرسخت، خودسر و خوش قلب دقیقا همان کسی است که می تواند از او در سفر به جنوب محافظت کند.
عنوان فیلم به کتاب The Negro Motorist Green Book نوشته Victor Hugo Green اشاره دارد که در سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۶۶ به عنوان یک راهنما برای مسافران سیاهپوست منتشر می شد و به آن ها کمک می کرد بدانند در آن دوران تاریک برای سیاهپوستان، کجا اقامت کنند، غذا بخورند و خدمات دریافت کنند.
وقتی آن ها در کادیلاک فیروزه ای مجلل از نیویورک خارج می شوند (دو نفر دیگر از این گروه سه نفره پیانیست جداگانه سفر می کنند)، Shirley مانند شخصیت های اشرافی در صندلی عقب نشسته و به Tony نشان می دهد که باید جایگاه خودش را بداند. فارلی از این شوخی های متضاد آن ها خیلی خوب استفاده می کند و یخ بین این دو نفر را آب می کند، و تا وقتی به پیتسبرگ می رسند، Tony از Shirley خوشش آمده و می گوید: او مثل لیبراچی می نوازد اما کمی بهتر. چیزی که Shirley و تیمش در فیلم “کتاب سبز” می نوازند را می توان به عنوان جاز فاخر توصیف کرد.
فارلی بعضی شوخی ها را کم ارزش جلوه می دهد، مثلا وقتی Tony در یک فروشگاه مرغ سوخاری در کنتاکی توقف می کند و از رییس مغرورش می خواهد او هم طعم آن مرغ ها را بچشد و او هم واقعا خوشش می آید. اما در همان ایالت است که علامت «مخصوص رنگین پوستان» دیده می شود و تنش به لحظه لحظهی این تور وارد می شود. Tony پس از آن به رییسش می گوید: از اینجا به بعد، تو با من هیچ جا نمیای.
Shirley مودب و باوقار لحظاتی پس از تشویق شدن به خاطر هنرنمایی عالیاش توسط حضار سفیدپوست، مجبور می شود در اتاق هتل های متروکه و خانه های ویرانه اقامت کند. یک سکانس کوتاه در انجمن مسیحی مردان جوان در فیلم هست که در آن Tony به یک پلیس رشوه می دهد تا Shirley دنبال کاری ممنوعه برود، اما در ادامه فیلم دیگر به این کار او اشاره ای نمی شود.
هر چه این تور به جنوب نزدیک تر می شود، این بی عدالتی ها و کنایه ها شکل ناراحت کننده تری به خود می گیرند، مثلا برخورد با یک پلیس نژادپرست در میسیسیپی که در آن Shirley به لطف یک مقام بالا نجات می یابد. همچنین یک میان پرده می بینیم که در آن برای اولین بار Shirley می رقصد.
پویایی بین این دو مرد متناقض تقریبا شبیه زوج عجیب و غریب (The Odd Couple) هستند، به طوری که وقتی منفعت و درک متقابل به وجود می آید، مرد رسمی و باوقار بالاخره توسط قشر کارگر و لجباز، خودش را رها کرده و با آرامش رفتار می کند. همچنین، این یک رابطه آشنا و خلاقانه است که در دوران کنونی خیلی سنتی به نظر می رسد، اما تبادلات انسانی و روح بخش این دو بازیگر عالی باعث می شود فیلم کاملا لذت بخش باشد.
در یکی از سکانس های ابتدایی “کتاب سبز” نگاهی بی وقفه به نواختن یک موسیقی از شوپن با پیانو توسط Shirley هستیم و دقت و انگشت زنی علی در این صحنه کاملا تحسین برانگیز است. خیلی ها به این فکر خواهند کرد که آیا این نوازندگی او واقعی است یا خیر.
منبع: آریافیلم
(ariamovie.ir)
2019-02-19 17:11:12
مشاهده پست
کلا در همه ی فیلم و سریال هایی که منتشر میشه تریلررو جوری اغراق آمیز قرار میدن تا بیننده با دیدن تریلر جذب فیلم شه. مثلا خیلی از فیلم های بلاک باستری یا با جلوه های ویژه ی زیاد از جمله فیلمای مارول یا دی سی، تریلر هاشون خیلی جذاب تر نسبت به فیلم هستن. چون از عمد تریلر هارو جوری قرار میدن تا فیلماشون بیشتر فروش کنه. نمونش خودم با دیدن تریلر فیلم Alita battle angel خیلی منتظر این فیلم بودم و هستم و خواهم بود ولی در نهایت دیدیم که منتقدا چندان ازش استقبال نکردن. با همه این تواصیف توببین فیلم یا سریالی که تریلرش آدمو خسته می کنه، یکی دو ساعت فیلم باهات چیکار میکنه.
2019-02-18 21:59:18
مشاهده پست
دوستان زیرنویس نسخه اکستندد موجوده می تونید از سایت های زیرنویس دانلود کنید
2018-12-26 08:18:31
مشاهده پست
دوستان معذرت می خوام بابت زیرنویس قبلی،ولی الان اصلاح شده و میتونید برید سایت های زیرنویس و نسخه تنظیم دوباره رو دانلود کنید
2018-12-26 08:16:20
مشاهده پست
من هم ادعایی نکردم داخل ساب هم ذکر کردم بار اولم بو ممکنه کم و کاست هایی باشه و اونجا هم معذرت خواهی کردم...اینجا هم میگم اون زیر نویس کلا اولین زیرنویسیه که تو طوله عمرم درست کردم اگه خوشتون نیومد شرمنده معذرت میخوام....نکته بعدی اینکه من فقط دیدم دوستان اسرار زیادی دارن برای زیرنویس از اونجا که خودمم خیلی منتظر این ساب بودم خودم تصمیم گرفتم درست کنم حالا بازم میگم اگه کم و کاستی بود ببخشید
2018-12-10 15:09:59
مشاهده پست
مثل اینکه زیرنویسم تو سایت subscene قرار گرفته و میتونید برید دانلود کنید و لذت ببرید
2018-12-09 20:02:58
مشاهده پست
دوستان من زیرنویسم در سایت ساب سین قرار نگرفت ولی زیرنویس من اصلا حاوی سانسور نیست و همه ترجمه عین خود فیلمه و میتونین لذت ببرین.برای دریافت زیرنویس میتونین به آیدی تلگرام من:@mosi67664ng مراجعه کنید
2018-12-09 14:44:10
مشاهده پست
دوستان وقت بخیر من زیرنویس رو آماده کردم و تموم شده.تو سایت subscene هم گذاشتم ولی هنوز نیومده یه پیام برام اوده که میگه subtitle awaiting apporval من چون اولین بارمه نمیدونم باید چیکار کنم.دوستانی که تجربه دارند لطفا کمک کنند
2018-12-08 19:30:15
مشاهده پست
دوستان یه خبر خوش بهتون بدم که زیر نویس آخراشه و طی فردا پس فردا منتشر میشه ببخشید درگیرم یه ذره طول میکشه تنهایی،البته گفته بودم قبلا که من خیلی منتظر ان زیرنویس موندم و تصمیم گرفتم خودم ترجمه کنم.امیدوارم خوشتون بیاد مخلص همه
2018-12-07 22:14:46
مشاهده پست
خیلی منتظر زیرنویس این فیلم موندم ولی دوستان ناراحت نباشید میخوام این فیلم رو ترجمه کنم.طی یک تا سه روزه اینده زیرنویس فیلم رو درست میکنم.
2018-12-04 14:55:11
مشاهده پست